Sådan sikrer du hurtig ekspedition til akutte patienter med telefonpasning

Annoncørbetalt indhold

Er du en speciallæge, lægepraksis eller tandlæge, kan der på daglig og ugentlig basis opstå en del akutte situationer, hvor patienterne har mulighed for at få direkte adgang til behandling, udenom de normalt fastlagte patienter. Dette er der altid taget højde for i enhver praksis, der behandler patienter, og her er det helt essentielt, at de kan komme til med det samme over telefonen, chatten eller e-mailen. Dette kan være svært for praktiserende læger, speciallæger og tandlæger, fordi de samtidig er med til at behandle patienterne i praksissen dagen lang.

Her har mange en sekretær ansat, men her kan der opstå vanskeligheder, hvis sekretæren holder ferie, er syg eller på barsel. Oveni kan det være dyrt, fordi en sådan medarbejder også skal have pension, feriepenge og løn ved sygdom og omsorgsdage, hvilket gør, at det kan koste mange penge for en nyopstartet praksis at ansætte en deltids- eller heltidsmedarbejder til denne tjans. Hvad gør man så? Her ser vi nærmere på, hvordan man via ekstern telefonpasning kan få løst ovennævnte problem effektivt og hurtigt. Læs med her og bliv klogere.

Besvarelse af telefonopkald og viderestilling

Såfremt der er behov for at tage imod opkald fra patenterne, står denne eksterne telefonpasningsordning klar. De har fagligt uddannede personer indenfor sundhedssektoren til at tage i mod opkaldene, så selvom de ikke er uddannet læger og sygeplejersker, kan de alligevel tale med patienterne så de føler sig trygge og imødekommet. De kan også booke tider i systemet, og viderestille opkald til rette medarbejder. Det kan også være, at en sygeplejerske kan tage henvendelsen efter viderestilling, hvis det er indenfor et emne, som er deres ekspertise. Dette skal nok blive vurderet i telefonen, og herfra kan man som praksis være tryg ved, at alle patienter bliver imødekommet og hørt.

Booking af tider

Såfremt der ikke er tale om en akuttid, kan patienterne også få booket en almindelig tid i systemet. Her skal der fortælles om de oplysninger, som praksissen har brug for og aftales, hvornår det passer, både for patienten og for lægen/tandlægen. Det kan være det, der gør, at man får taget sig sammen som patient til at blive behandlet og diagnosticeret, at der er hul i gennem på telefonen.

Skriv et svar