Der er ventetid næsten alle steder i den offentlige sektor – det kan simpelthen ikke undgås, når der er mange borgere, der vil til på samme tid. Der er dog en smart måde at undgå lange køer og unødvendig ventetid på. Dette kan gøres med et køsystem, som du kan læse mere om her.
Hvad er et køsystem?
FrontDesk køsystem er lavet på den måde, at der står en stander i den virksomhed, det drejer sig om, og her kan borgeren vælge hvilken service de har brug for. Herefter får borgeren et nummer, og via dette køsystem får borgeren den næste ledige tid. Når det er tid til borgeren, vil han/hun blive kaldt op via en skærm, og borgeren kan dermed komme til. Herefter kan man også sende en tilfredshedsundersøgelse ud til borgeren, så man kan få statistikker og dermed skabe endnu bedre kundetilfredshed fremadrettet.
Hvilke fordele er der ved et køsystem?
Fordelene ved et køsystem er mange. Bl.a. vælger borgeren hvor de vil betjenes og hvad formålet med deres besøg er, inden de snakker med en medarbejder. Man sparer dermed tid, ressourcer og unødvendige betjeninger fra medarbejderne, da systemet klarer det hele. Når borgeren taster sig ind på skærmen, vil de også få at vide præcis hvor de skal gå hen, når det bliver kaldt op efterfølgende. Man undgår dermed forvirring, lange køer og spild tid. Borgeren kan vælge mellem at bestille en tid online hjemmefra eller at møde op uden en reservation. Hvis man har bestilt tid hjemmefra, skal man blot checke ind på standeren eller på egen smartphone og vente på at blive kaldt op. Hvis du kommer uden reservation, venter borgeren blot på den næste ledige tid. På den måde er der plads til alle. Systemet er lavet til tidsbesparing, ressourceoptimering og en bedre oplevelse for borgeren og medarbejderne.