Selvom vi for længst er gået over til at handle på nettet til dagligt, så går det forrygende for de TV shop forretninger, der gør sig i at annoncere for nye produkter i fjernsynet. Du kender uden tvivl disse TV shop programmer, hvor en vært afprøver forskellige produkter samt hører fra kunder, hvad de har af holdninger til produkterne. Disse TV shop programmer har længe været meget populære, men efter at internettet har overtaget meget af dette salg, er det blevet til færre og færre udsendelser.
Man må dog ikke tage fejl. TV shop produkter er i allerhøjeste grad populære som aldrig før, og selvom folk ikke handler produkterne direkte via telefonlinjerne, så bliver produkterne klikket hjem på internettet.
Tvins er den førende producent
Hvis du har set nogle af de mange udsendelser, der i tidernes morgen blev sendt på TV i bedste sendetid, så har du uden tvivl set navnet Tvins før. Det er nemlig Tvins TV shop produkter, der i mange år har været de absolut mest populære ude på markedet. Det ikoniske røde Tvins logo er ikke til at tage fejl af, og du vil straks kunne genkende det fra de mange TV kampagner, der i mange år var fast inventar på de danske TV kanaler.
E-handel vækster år efter år
Kigger man på e-handel isoleret set, så er det tydeligt at se fremgangen. Statistikker viser, at handel foretaget via internettet hvert år vækster. Vi danskere er vilde med at klikke varerne hjem, og det er også noget, der kan mærkes ude i de fysiske butikker. Mange fysiske butikker melder om nedgang i salget, hvilket i høj grad kan tilskrives internethandlens ekstreme vækst.
Mobilhandel bliver stadig større
Det er de færreste danskere, der for 10 år siden havde forestillet sig at handle via telefonen. I dag er det dog dagligdag. Det er tydeligt at se ud fra statistikkerne, at mobilhandel bliver større for hvert år der går. I takt med at vi som forbrugere bliver mere og mere vant til at bruge vores telefoner til at surfe på nettet, så tør vi også i højere grad at bruge telefonen til at handle fra.
I dag er langt de fleste webshops med respekt for sig selv responsive i designet. Det vil sige, at det er nemt for mobilbrugere at navigere rundt på siden og i sidste ende handle.
Det er endvidere også blevet en vigtig faktor i forhold til placeringerne hos eksempelvis Google. For en forretning, der lever af at få besøgende ind på hjemmesiden, er det alfa og omega, at man ligger godt placeret på Google. Det kræver dog, at hjemmesiden lever op til de mange krav, som Google har. Algoritmerne hos Google opdateres med jævne mellemrum, og en af de større opdateringer de seneste 2 til 3 år har været, at hjemmesider skal være optimeret til besøgende fra mobile enheder.
Skal du handle TV shop produkter i den nærmeste fremtid, så kan dette med fordel foregå via mobiltelefonen.